Berlingske Business

Nordeas Tine Choi bliver chefstrateg i Danske Bank

tine

En af landets mest brugte økonomer skifter job.

Tine Choi er fra 1. november ansat som chefstrateg i Danske Bank Wealth Management.

Hun har gennem de seneste 16 år arbejdet i finanssektoren med økonomisk analyse og finansmarkederne som makroanalytiker i Sydbank, seniorøkonom i Fionia Bank, chefanalytiker i Nykredit og senest seniorstrateg i Nordea.

I stillingen som chefstrateg i Danske Bank Wealth Management bliver hun blandt andet ansvarlig for at opbygge og formidle Danske Banks rådgivningsbudskaber inden for investeringsområdet.

»Med ansættelsen af Tine Choi får vi en erfaren, stærk og udadvendt profil med på holdet i Danske Banks nyetablerede forretningsområde, Wealth Management, hvor målet er at skabe en endnu mere kundefokuseret organisation.«

»Sammen med kompetente kolleger skal Tine opbygge og formidle bankens investeringsanbefalinger og dermed skabe det bedste beslutningsgrundlag for vores kunder,« siger Thomas Muchitsch, der er chef for Advisory Services i Danske Bank Wealth Management, i en meddelelse.

Hovedkvarter Stockholm 5 - 201

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen