Berlingske Business

Nordeas nye enhed skal styre digitaliseringen

nordea
Digital udvikling er afgørende for Nordeas fremtidige succes. Foto: Nordea hovedsæde. Foto:

Nordea opretter en ny digital enhed kaldet Group Digital, som får til opgave at drive bankens aktiviteter inden for digitalisering på tværs af koncernen. Det oplyser Nordea i en meddelelse torsdag.

- Digital udvikling er afgørende for Nordeas fremtidige succes. Vi har et stort antal digitale projekter i gang, som vil forbedre vores udbud af serviceydelser. Det gælder blandt andet nye platforme til online serviceydelser, mobilbetalinger og analyseværktøjer.

Som en strategisk enhed vil Group Digital sammen med forretningsområderne sikre, at vi kan tilbyde værdiskabende digitale løsninger til vores kunder, siger Torsten Hagen Jørgensen, driftsdirektør i Nordea, i meddelelsen.

Nordea

Group Digital skal have overblik over samtlige digitale projekter i hele banken, herunder det nye kernebanksystem og initiativer til forenklinger. Enheden skal sikre, at alle digitale projekter er i overensstemmelse med koncernens strategi, og at eventuelle synergier mellem forskellige projekter udnyttes til at forbedre effektiviteten.

- Hurtige ændringer i kundeadfærden, nye finansielle serviceydelser, udvikling af ny teknologi samt stadig strengere krav fra myndighederne skaber forretningsmuligheder, men kræver også, at Nordea har en klar strategisk digital vision og tilstrækkelig kapacitet til at sætte den i værk, påpeger Nordea i meddelelsen.

Nordea billede 4

Poul Raaholt, tidligere leder af Group IT i Nordea, og Ewan MacLeod, tidligere ansvarlig for Royal Bank of Scotlands digitale omstillingsprogram på Retail-området, skal lede den nye enhed.

Alvaro Garrido, der er tidligere Group Head of Technology i Standard Chartered Bank, er udnævnt til ny leder af Group IT.

Den nye enhed begynder sit arbejde 1. september.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen