Berlingske Business

Nordeas kassemester stopper efter to år

NORDEA-RESULTS/
Foto:

Nordea skal på jagt efter en ny finansdirektør, da Heikki Ilkka har valgt at sige jobbet op til fordel for en stilling som partner hos revisionsvirksomheden Ernst & Young.

Det oplyser Nordea i en meddelelse til fondsbørsen.

Heikki Ilkka har arbejdet hos Nordea siden april 2015 og været finansdirektør siden starten af 2016. Han bliver i stillingen frem til udgangen af marts næste år.

- Det er aldrig nemt at se en ledende, betroet kollega forlade os. Heikki har ydet et væsentligt bidrag til transformationen inden for Finance og efterlader et stærkt team, som jeg er overbevist om vil levere på vores meget ambitiøse agenda, siger Casper von Koskull, Nordeas koncernchef, i en skriftlig kommentar.


Nordea har startet processen med at finde en afløser for Heikki Ilkka.

Nordea Nordea med regnskab torsdag


Heikki Ilkka har tidligere været hos Ernst & Young i mere end 20 år, og efter sin tilbagevenden skal han betjene nogle af de helt store revisionskunder.


- Med Heikki Ilkka styrker vi EY’s evne til at betjene store, internationale kunder og løfter vores sektorekspertise særligt inden for den finansielle sektor.


- Han har stor brancheindsigt, dybt markedskendskab og personlige egenskaber, som har bragt værdi til de virksomheder og organisationer, han har arbejdet for. Jeg er meget glad for, at Heikki Ilkka har valgt at gå til EY, og jeg byder ham varmt velkommen, siger Erik Mamelund, der er chef for nordiske region hos EY, i en meddelelse fra revisionsselskabet.

27BUSNordea-Nordea-med-regn.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen