Berlingske Business

Nordeas hemmelige juleplan: Danske kunder skal betale mere

billede nordea
Nordeas topchef, finske Casper von Koskull, vil om en måneds tid fremlægge en ny plan for bedre lønsomhed i banken. Foto:

Nordea er klar med en ny plan, der rammer danske kunder mærkbart. Den indebærer flere filiallukninger, stigende bidragssatser og inddeling af kunder i segmenter. Det skriver Finanswatch.

Nordens største bank, Nordea, vil tjene flere penge på bankens privatkunder, og derfor vil bankens topchef, Casper von Koskull, offentliggøre en ny, ambitiøs lønsomhedsplan, når han fremlægger årsregnskabet den 26. januar.

Det skriver Finanswatch.

Mediet oplyser, at det er i besiddelse af en Powerpoint-præsentation, som Nordeas chef for privatbank-divisionen, finske Topi Manner, har præsenteret for investorer på lukkede møder i Helsinki og London.

Thomas Mitchell

På møderne har Topi Manner ifølge Finanswatch fortalt om, at Nordea planlægger at lukke endnu flere filialer i Danmark for at spare omkostninger. At bidragssatserne på realkreditlånene til de danske Nordea Kredit-kunder skal hæves yderligere – efter de senest blev hævet i oktober 2016. Og så skal kunderne fremover inddeles i segmenter.

Kunderne inddeles i tre segmenter; »velhavere«, »ungt potentiale« og »boligejere«. Øvrige kunder skal i fremtiden alene betjenes via digitale- og mobilløsninger for at reducere omkostningerne mest muligt. Desuden overvejes det at opkræve penge for at have en konto, såfremt man ikke er del af et af bankens fordelsprogrammer.

Billede

Nordeas ledelse har ikke ønsket at kommentere oplysningerne over for Finanswatch, men pressechef Martin Kjærsgaard Nielsen skriver i en email til Finanswatch:

»Som Nordens største bank vurderer vi løbende konkurrencesituationen og vores priser, men vi ønsker ikke at kommentere på Nordeas fremtidige prisstruktur, heller ikke i Danmark. Hvis vi på et tidspunkt beslutter at ændre prissætningen, melder vi det ud, men ikke før. Det ville være utidigt.«

Billede

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen