Berlingske Business

Nordea vinder stort over rivaler på afskaffelse af gebyr

Nordea Invest har banket sine konkurrenter godt og grundigt på plads efter afskaffelsen af to gebyrer, ifølge analyseselskabet Morningstar.

 

Investeringsfonden Nordea Invest afskaffede for en måned siden to gebyrer, tegningsprovisionen og markedsføringstillægget, som er kutyme for banker at tage, når en investor køber et investeringsbevis. Det får ros med på vejen af Morningstar.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Omkostningerne er blandt de parametre, foreningerne selv kan styre. Afkastet er der ingen garanti for, men en halv procent sparet, det er en halv procent mere i afkast. Det her viser resultatet af at fokusere på omkostningerne, udtaler Nikolaj Holdt-Mikkelsen, chefanalytiker i Morningstar, til Dagbladet Børsen.

Afskaffelsen af gebyrerne får Nordea Invest til at rykke op i Morningstars ratings, der måler investeringsfondes kvalitet på parametre som omkostninger og afkast, med baghjul til konkurrenterne Jyske Invest og Danske Invest.

Nordea Invest går således fra en femteplads til en andenplads i rating, kun overgået af Maj Invest.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen