Berlingske Business

Nordea vil holde fokus på egne kunder

Det er kunderne, der i sidste ende afgør, hvad de synes er mest attraktivt, mener Nordea.

Danske Bank lancerer fra mandag et fordelsprogram, som den mener er mere attraktivt end tilsvarende programmer fra konkurrenter som Nordea og Nykredit. Hos Nordea svarer pressechef Stephan Ghisler-Solvang til Ritzau Finans, at banken fokuserer på sine egne kunder og produkter, og at det i sidste ende er op til kunderne at vælge mellem de forskellige tilbud.

- Vi fokuserer på vores egne kunder og vores egne produkter. Det er kunderne, der i sidste ende afgør, hvad de synes er mest attraktivt, men vi synes, at det giver bedst mening, at kunderne betaler for, hvordan de bruger banken og ikke, at de bruger banken. Vi har haft vores fordelsprogram siden år 2000, så vores kunder ved, hvad de skal betale og hvad de skal betale for. Den gennemsigtighed har vi gode erfaringer med, siger Stephan Ghisler-Solvang.

Hos Danske Bank mener chefen for de danske aktiviteter, Tonny Thierry Andersen, at Danske Banks fordelsprogram er mere fair og har flere fordele, og han peger blandt andet på, at prisen på udlån i Danske Banks program afspejler både forretningsomfang og risiko, mens prisen hos Nordea-kunderne er ens for alle inden for de enkelte programmer. I forhold til priserne oplyser Nordea, at det er noget, der følges tæt.

- Vi holder løbende øje med, at vi er konkurrencedygtige, og den kundevækst, vi har haft under og efter den finansielle krise, er vi godt tilfredse med, siger Stephan Ghisler-Solvang.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen