Berlingske Business

Nordea udnævner nye topdirektører

Nordea
Foto:

Erik Ekman og Snorre Storset bliver nye medlemmer af Nordeas koncernledelse.

Nordens største bank har forfremmet to direktør, der fremover indtræder i Nordeas koncernledelse, Group Executive Management.

Svenske Erik Eikman bliver ny leder af Wholesale Banking, hvor han har haft flere stillinger, siden han blev ansat i Nordea i 2008. Senest har han været co-head for Markets FICC.

Her ses Overborgmester Frank Jensen, Casper von Koskull og Christian Clausen.

Samtidig bliver en anden svensker, Snorre Storset, udnævnt til ny »deputy« for Wealth Management. Foruden denne stilling bliver Snorre Storset leder af en ny Private Banking-enhed, der samler Private Banking-enhederne i Danmark, Finland, Norge, Sverige og International Private Banking.

»Med udnævnelsen af Erik og Snorre har vi et meget stærkt ledelsesteam på plads. De har vist stærkt lederskab i deres tidligere stillinger, og deres erfaring og kompetence vil være et værdifuldt bidrag i den fortsatte udvikling mod fremtidens relationsbank,« udtaler Casper von Koskull, koncernchef i Nordea, i en pressemeddelelse.

Nordea_ny

Udnævnelsen af de to topdirektører sker efter, at Nordea i de seneste år har vinket farvel til folk som Lars Bank Jørgensen, der var chef for Nordea Kredit, Peter Nyegaard, der var landechef i Danmark og medlem af koncernledelsen, Anders Jensen, der var adm. direktør i Nordea Bank Danmark, Henrik Drusebjerg, der var seniorstrateg og Anders Meinert, der var chef for compliance, Allan Polack, der var chef for kapitalforvaltning og så sent som i går stoppede Nordeas mangeårige direktør, Christian Clausen.

Nordea oplyser, at ændringerne er trådt i kraft 1. november 2015.

Her ses Overborgmester Frank Jensen, Casper von Koskull og Christian Clausen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen