Berlingske Business

Nordea: Lav konverteringslyst slog igennem i Danmark

Billede
Færre omlægninger af boliglån medvirkede til, at den danske forretning, Banking Denmark, måtte se indtægterne falde til 321 mio. euro fra 340 mio. euro i første kvartal. (Foto: Bax Lindhardt/Scanpix 2016) Foto:

Det var primært en nedgang i indtægterne fra Nordeas danske forretning, der bidrog til, at koncernens almindelige bankforretning måtte notere nedgang i nettorente- og gebyrindtægterne i andet kvartal fra første kvartal.

Det skriver Nordea i regnskabet for andet kvartal.

Færre omlægninger af boliglån medvirkede til, at den danske forretning, Banking Denmark, måtte se indtægterne falde til 321 mio. euro fra 340 mio. euro i første kvartal. Desuden var første kvartal positivt påvirket af årseffekter fra salget af forsikringer, skriver Nordea.

Efterspørgslen efter forbrugslån beskrives som lav i kvartalet.

Nordea

Nordeas danske forretning kom ud af andet kvartal med et driftsoverskud på 107 mio. euro mod 133 mio. euro i første kvartal og 95 mio. euro i andet kvartal sidste år.

Nedskrivninger på udlån steg til 17 mio. euro fra 14 mio. euro i første kvartal, men faldt fra 40 mio. euro i andet kvartal sidste år.

Nordea

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen