Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Nordea-kunder raser: Kan ikke længere bruge mobilbank

Nordea billede 4
Nordea har lavet en ny version af Mobilbanken, som mange kunder ikke kan benytte på grund af ældre mobiltelefoner. Foto:

Mange Nordea-kunder er stærkt utilfredse, efter storbanken har opdateret sin mobilbank-app. Opdateringen betyder nemlig, at mange kunder med iPhone 4S eller ældre mobiler ikke længere kan benytte Mobilbank-appen.

Har du en iPhone 4S eller en ældre telefon, kan du ikke længere bruge Nordeas Mobilbank-app.

Det skyldes, at Nordea netop har opdateret appen, og det medfører, at ens telefon som minimum skal have styresystemet ios8 installeret for at køre appen.

iPhone 4S og ældre telefoner kan i teorien godt installere ios8, men det er kendt for at give telefonerne store problemer, og derfor har de fleste med disse telefoner holdt sig fra at installere styresystemet.

troels lund billede

Derfor står en masse kunder nu reelt med en ubrugelig Mobilbank, og det har fået mange Nordea-kunder til at rase mod storbanken både på bankens Facebook-side og som anmeldelser af appen i Apples App-store.

»Efter den nye opdatering er jeg ikke længere i tvivl, om jeg bør skifte bank. Tænk at en bank bevidst frasorterer deres kunder med ældre mobiler,« skriver en kunde.

»Man laver sku da ikke en opdatering, som ikke gælder for en IPhone 4. Hvad tænker Nordea dog på ????,« skriver en anden.

susanne

»Nu kan jeg ikke gå på netbank fra min tlf, da det er en ældre iPhone. For en måned siden fik jeg at vide, at jeg ikke længere er tilknyttet en fysisk bank, men skal klare det online. Og renten på mit lån stiger nu også. Kunne I evt bruge nogle af jeres milliarder på at lave et produkt ALLE jeres kunder kan bruge?!?!,« skriver en tredje kunde.

Nordea oplyser på bankens Facebook-side, at de berørte kunder i stedet kan bruge netbanken via browseren på telefonen. Altså ved at gå på internettet og ind på siden nordea.dk.

Det gør det dog stadig mere besværligt for de berørte kunder. For enten skal de nu til at have NemID-nøglekort frem, hver gang de logger ind, eller også skal de benytte muligheden Konto-kik. Her slipper man for at bruge NemID-nøglekort, men til gengæld kan man kun se kontobevægelser og altså ikke flytte penge rundt.

Nordea

Flere af landets største teleudbydere oplyser til Berlingske Business, at omkring 10-15 procent af alle mobilbrugere har mobiltelefoner, som vil være berørt af dette problem med krav om nyere styresystem.

Ifølge Nordea er det meget få kunder, der bliver ramt. Banken oplyser, at den har valgt at bruge kræfterne på et system, der bruges af langt de fleste af kunderne.

»Den nye version af vores mobilbank bliver ganske rigtig ikke supporteret af styresystemer, der er ældre end iOS8. Det er mellem 1 og 2 procent af vores mobilbank-brugere, der har de ældre styresystemer og dermed ikke kan bruge den opdaterede mobilbank. Vi er naturligvis kede af det på disse brugeres vegne, men vi har valgt at bruge kræfterne på videreudvikle en førende mobilbank for de nyere styresystemer, der bliver brugt af over 98 procent af vores brugere. Samtidig kan brugere med de ældre styresystemer fortsat logge på Netbank via browseren på telefonen,« skriver Laurits Harmer Lassen, senior pressekonsulent i Nordea, i en mail.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen