Berlingske Business

Nordea-kunder kan snart åbne mobilbanken med et fingeraftryk

Touch

Nordea er inden for få måneder klar med et Touch ID-login til bankens mobil-app.

Nordea lancerer om kort tid en ny mobilbank til sine kunder. I stedet for at skulle bøvle med NemID, vil kunderne kunne logge på med deres fingeraftryk.

»Touch ID-login er et skridt på Nordeas digitaliseringsrejse. Vi vil gerne levere super gode digitale oplevelser til vores kunder, og derfor investerer vi massivt i det digitale område,« skriver Torben Laustsen, bankdirektør i Nordea i Danmark, i en pressemeddelelse.

mobilePay

I første omgang kommer Touch ID-login kun til de nyeste iPhone-modeller, men senere vil også Android-brugere få mulighed for at logge på mobilbanken med fingeren. Funktionen har været testet siden 2014, hvor Nordea med appen Nordea Next var den første bank i Norden til at introducere Touch ID til en bank-app.

24BUSVAeKSTY-Kim-Vindberg-L.jpg

»Med Nordea Next udforsker vi innovative ideer sammen med vores kunder. Det giver os unik og uundværlig indsigt i deres ønsker til vores digitale løsninger. Målet er at få inspiration og udvikle de nye digitale værktøjer, som vi kommer til at rulle ud til kunderne på vores platforme,« forklarer Torben Laustsen.

Touch ID-login bliver et supplement til NemID. Når du logger på Nordeas mobilbank med dit fingeraftryk, vil du hurtigt kunne danne dig et overblik over dine konti, men skal du overføre penge til andre eller betale regninger, er du fortsat nødt til at finde det grå nøglekort frem.

Swipp

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen