Berlingske Business

Nordea-kunder fanget i nyt it-nedbrud

Nordea øger overskuddet trods uroligt marked Nordea
Det var ikke god timing, da Nordea mandag atter en gang blev ramt af et omfattende IT-nedbrud. Nedbruddet skete på den værste enkeltdag for de danske aktier i flere år og gjorde, at platformene Nordea Investor og Online Investering lukkede for handler. Foto:

Det var ikke god timing, da Nordea mandag atter en gang blev ramt af et omfattende IT-nedbrud.

Således skete nedbruddet på den værste enkeltdag for de danske aktier i flere år og gjorde, at platformene Nordea Investor og Online Investering lukkede for handler.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

For kunder i Nordea var det på grund af nedbruddet svært at sælge de massivt faldende europæiske aktier eller lave billige opkøb mandag og end ikke sidst på eftermiddagen var der nogen løsning i sigte.

Nordea

- Vi er meget kede af den ulejlighed, det medfører for vores kunder. Vores teknikere arbejder på højtryk på at identificere årsagen til problemet og få det løst så hurtigt som overhovedet muligt, var meldingen fra Nordea i en e-mail til Jyllands-Posten Erhverv.

Da Nordea flere dage i januar var ramt af et for kunderne lignende problem, modtog storbanken en gedigen bredside fra de private aktionærers forening.

Nordea

- Det må ganske enkelt ikke ske, at et system er nede så længe. Her i 2016 burde der være backup-systemer, som gør det muligt for kunderne at handle alligevel. Jeg vil gerne opfordre bankerne, i dette tilfælde Nordea, til at stramme op, sagde Niels Mengel, formand for Dansk Aktionærforening til Jyllands-Posten Erhverv.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen