Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

Nordea kåret til årets bank i Vesteuropa

pix_nordea
Nordea har fået flere kunder i butikken, og er nu også blevet kåret til Årets Bank i Vesteuropa. Foto:

Magasinet The Banker, der er ejet af Financial Times, har kåret Nordea til årets bank i Vesteuropa. Vi har kundernes tillid, lyder forklaringen hos Nordea selv.

En ansvarlig tilgang til udlån og en god relation til kunderne.

Det er nogle af begrundelser for, at Nordea er blevet kåret til årets bank i Vesteuropa af magasinet, The Banker. Nordea er den første nordiske vinder af den europæiske pris nogensinde og er udvalgt blandt nogle af de største internationale banker.

"I en tid med vanskelige økonomiske forhold og skærpet regulering er Nordea en oplagt modtager af prisen som årets bank i Vesteuropa. Bankens relationsmodel er en stor succes, og Nordea har udmærket sig ved sin stabilitet og ansvarlighed," siger Brian Caplen, redaktør på The Banker ifølge en pressemeddelelse fra Nordea.

Nordea: Vi har gaflet kunder i en svær tid

Nordea forklarer selv, at succesen blandt andet skyldes, at det er lykkes banken at tilpasse sig de vanskelige makroøkonomiske og samtidig tiltrække nye kunder.

"Sideløbende med at betjene sine eksisterende privatkunder, små og mellemstore virksomheder og multinationale selskaber har banken formået at tiltrække nye kunder," skriver bankens koncernchef, Christian Clausen i en pressemeddelelse og fortsætter:

"Vi er stolte over at modtage denne anerkendelse. Den vidner om kundernes tillid til os og er resultatet af teamwork og det engagement, alle medarbejdere i Nordea viser."

Lover bedring forude

Banken lover samtidig at blive endnu bedre fremover.

"Det gælder både i forhold til at leve op til kundernes forventninger og levere solide finansielle resultater. Ved løbende at udvikle vores forretningsmodel og altid sætte kunderne i centrum vil vi gøre vores yderste for at bevare vores stærke position, også i en ændret markedssituation," siger Christian Clausen.

Mindre tilfredse kunder

Og spørger man kunderne, er der også rum til forbedring. Det viser den årlige EPSI-undersøgelse af kundetilfredsheden i landets banker, som er baseret på interview med cirka 4000 kunder og blev offentliggjort i starten af oktober.

Undersøgelsen viste en markant tilbagegang i kundetilfredsheden i branchen, især blandt privat-kunderne. Også Nordeas kunder er blevet mere utilfredse, de ligger nu på en tilfredshedsscore på 71,8, som er over brancheniveau, men dårligere end konkurrenterne i eksempelvis Handelsbanken og Sydbank.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen