Berlingske Business

Nordea henter ny kommunikationschef hos Mærsk

Billede
FILE PHOTO: The Nordea bank logo is seen outside their corporate headquarters in Stockholm, Sweden, February 2, 2011. REUTERS/Bob Strong/File Photo Foto:

Nordea har udnævnt Sara Helweg-Larsen til ny leder af Group Communications.

Hun kommer fra en stilling som kommunikationschef hos Maersk Transport & Logistics Division.

- Jeg glæder mig meget til opgaven med at samle og løfte Nordeas samlede kommunikationsindsats på tværs af markeder og discipliner, siger Sara Helweg-Larsen i en meddelelse fra banken.

Hun tiltræder stillingen per 1. maj 2017.

10BUSBo-Nilsson-142850.jpg


Nordea kan desuden fortælle, at Roberta Alenius 1. april tiltræder stillingen som leder af Group External Communications. Roberta kommer fra en stilling som chef for Telias svenske kommunikationsafdeling.

- Kommunikation er afgørende for vores relationer med både kunder og samfundet som helhed. Så jeg er meget glad for at meddele, at vi har ansat en ny leder af Group Communications - Sara Helweg-Larsen fra Danmark - og en ny leder af Group External Communications - Roberta Alenius fra Sverige. Jeg glæder mig til at byde dem begge velkommen, siger Nordeas koncernchef, Casper von Koskull i meddelelsen.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen