Berlingske Business

Nordea har Danmarks mest utilfredse bankkunder

Nordea har beholdt selskab i skattely trods mediestorm Presset N
Foto:

Efter negativ omtale i forbindelse med Panama-papirer er der mere dårligt nyt for Nordea.

Danmark har fået en ny danmarksmester i utilfredse kunder.

Det skriver Finans.

For mens Danske Bank i årevis har rodet rundt i bunden med flest utilfredse kunder blandt de største banker, har Nordea for første gang overhalet ærkerivalen i netop den disciplin.

Det viser en undersøgelse fra Voxmeter. Målingen er baseret på mere end 1000 interview med danskere om deres bankoplevelser.

»Jeg ville være bekymret og sætte nye tiltag i gang, hvis jeg var ledelsen i Nordea«, siger Christian Stjer, administrerende direktør i Voxmeter, til Finans.

»Kundetilfredsheden har været stærkt faldende igennem længere tid, så det er ikke kun dette års negative omtale om skattely i Panama, som ligger bag udviklingen, selv om den nok ikke har hjulpet på situationen.«

Hovedkvarter Stockholm 5 - 201

Han peger på, at kunderne betragter Nordeas services som mindre relevant end tidligere.

»Kunderne oplever, at bankens informationsniveau er faldet, og rådgiverne er rykket længere væk. Kontakten med banken sker typisk, når det drejer sig om noget negativt, og kunderne vurderer, at produkterne er blevet dyrere«, siger Christian Stjer.

I Nordens største bank er man ked af udviklingen.

Torben Laustsen, bankdirektør med ansvar for privatkunder i Nordea herhjemme, erkender, at banken kan forbedre sig.

»Det er langtfra godt nok, og vi både kan og skal gøre det bedre. Men vi indrømmer, at vi i perioder har haft for lange ventetider, når kunder har ringet til os, ligesom der har været enkelte it-udfordringer. Samtidig har vi jo haft en mediemæssigt svær periode, som nok også påvirker resultatet«, siger han.

21BUSFILE-PANAMA-PAPERS-LEA.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen