Berlingske Business

Nordea-formanden kalder ny direktør for Skandinaviens bedste

CASPER VON KOSKULL
CASPER VON KOSKULL Foto:

Den 54-årige finne Casper von Koskull, der bliver ny topchef i Nordea, var langt bedre end de øvrige kandidater, siger Nordea-formand Björn Wahlroos, der dog også hæfter sig ved, at danske Torsten Jørgensen indgår i ledelsesteamet.

Den nye koncernchef i Nordea, finske Casper von Koskull, var langt bedre end de øvrige kandidater til jobbet, siger Nordea-formand Björn Wahlroos.

Igennem seks måneder har headhunterbureauet Egon Zehnder gennemgået markedet uden for Nordea efter mulige kandidater, og disse er efterfølgende blev målt og vejet og holdt op imod de kandidater, der fandtes internt i Nordea.

Ifølge Nordeas formand, den finske milliardær Björn Wahlroos, var Casper von Koskull suverænt den bedste kandidat.

»Vi mener, at han er den klart bedste til at tage det job. Casper var bestemt min førsteprioritet i denne proces. Casper er efter min mening den dygtigste bankmand i Skandinavien til kunderelationer og erhvervskundeområdet,« siger Björn Wahlroos.

 

Nordea har forretninger i både Sverige, Danmark, Norge og Finland, og alle fire nationaliteter er repræsenteret i koncernledelsen. Der har tidligere været tale om en form for landskamp i ledelsen, men ifølge Björn Wahlroos er det blot rygter, og han er i hvert fald ligeglad med, hvor lederne kommer fra, så længe de er kompetente, siger han.

07BUSWahlroos.jpg

Han hæfter sig dog ved, at danske Torsten Hagen Jørgensen, der også sidder i koncernledelsen i dag, også kommer med i det nye ledelsesteam, hvor han bliver ny operativ direktør og vicekoncernchef.

clausen christian

»Som vi skriver i pressemeddelelsen udpeger vi to personer på dette tidspunkt, og vi udpeger et team, hvor Casper er koncernchef og overtager det overordnede ansvar i banken. Han vil særligt bruge sin tid på at udvikle bankens brugerflade til kunderne og produktudbuddet, hvor Torsten Jørgensen selvfølgelig som operativ chef vil tage ansvaret for mange af de store projekter, vi har på vej - særligt simplificeringsprocessen og den nye it-platform, som vi har annonceret til 2017,« siger Björn Wahlroos.

TV: Nordea-topchef takker af

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen