Berlingske Business

Nordea får pris og anerkendelse af internationalt medie

Nordea
Arkivfoto. Foto:

Nordea er af Financial Times blevet kåret som Årets Bank 2015 i Vesteuropa samt i Danmark, Norge og Finland. Det er magasinet The Banker, der er ejet af Financial Times, som har kåret banken, der sidst var Årets Bank i Vesteuropa i 2012.

Begrundelsen er blandt andet, at banken har vist stigende overskud i en periode med faldende renter.

Det oplyser Nordea i en pressemeddelelse.

- Samtidig har der været stort fokus på digitalisering for at skabe en kundeorienteret bank for fremtiden - et imponerende resultat på alle måder, siger Brian Caplen, redaktør for The Banker, i meddelelsen.

dong

Peter Lybecker, der er administrerende direktør i Nordea Bank Danmark, siger, at titlen er tegn på en anerkendelse af engagerede kolleger. Nordea har 1,6 mio. kunder i Danmark.

- I Danmark er det vigtigt, at vi i stigende grad møder vores kunder på deres vilkår. For eksempel er det kun naturligt, at vi fortsat udvikler vores e-Filialer, der gør det nemt og enkelt for kunderne at bruge banken når som helst og hvor som helst - også på hverdagsaftener eller i weekenden, siger Peter Lybecker.

GREECE NEGOTIATIONS

De to foregående år er prisen som Årets Bank i Vesteuropa gået til spanske Santander (2014) og hollandske ING (2013).

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen