Berlingske Business

Nordea får klø af kunderne

Nordea
Foto:

Siden sommeren 2008 er den samlede kundetilfredshed i Nordens største bank faldet med 12,1 pct.

Tilfredsheden blandt Nordeas kunder er nu faldet mere end blandt Danske Banks kunder, skriver Finans.

Siden sommeren 2008 er den samlede kundetilfredshed i Nordens største bank nemlig faldet med 12,1 pct., mens den kun er faldet med 9 pct. i Danske Bank.

Det viser en ny meningsmåling fra Voxmeter, der hver uge spørger mere end 1.000 danskere om deres holdning til deres primære bankforbindelse.

Nordea

»Nordeas kunder er utilfredse med den måde, som ledelsen driver banken på. Der sker forandringer, som de ikke kan forstå og ikke får forklaring på, og det straffer de med højere utilfredshed og ved i højere grad at overveje at forlade banken,« siger Christian Stjer, adm. direktør i Voxmeter.

Han opfordrer banken til i højere grad at tænke kundekommunikation ind i hverdagen.

»Nordea er begyndt at gøre dét, som Danske Bank tidligere gjorde - nemlig at tale hen over hovedet på folk i stedet for at tale med dem i hovedhøjde. Det er usmart,« siger Christian Stjer.

dong

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen