Berlingske Business

Nordea etablerer ny risikoenhed

Julie Galbo
Julie Galbo Foto:

Nordea etablerer en ny enhed med navnet Group Credit Risk Management, der er adskilt fra bankens interne kontrolenhed og Chief Risk Officer-funktion (CRO).

Det oplyser Nordea.

Julie Galbo bliver ny Chief Risk Officer og leder af Group Risk Management and Control og indtræder i Nordeas koncernledelse. Ari Kaperi bliver leder af Group Credit Risk Management.

- Den nye enhed får ansvaret for bankens kreditrisikostyring, herunder kreditbeslutningsproces og kreditkomitearbejde, kreditanalyse og kreditprocesser, skriver Nordea.

Thomas Mitchell

Den nye enhed er defineret som en funktion i den såkaldte første forsvarslinje og er adskilt fra CRO-funktionen, som udgør anden forsvarslinje for overvågning og styring af risici.

Julie Galbo er nuværende leder af Regulatory Change Management.

Torsdag - GoAppified

Ari Kaperi forlader koncernledelsen og bliver leder af Group Credit Risk Management - et område, der både er af stigende betydning og står over for væsentlige muligheder med at omstille kreditprocesserne til de fremtidige udfordringer inden for risikostyring i et digitaliseret miljø. Han vil referere direkte til koncernchefen og fortsætte i sin rolle som landechef i Finland.

Hvalros

Ændringerne træder i kraft 1. januar 2017 og fra da af består Nordeas koncernledelse af Casper von Koskull, koncernchef, Torsten Hagen Jørgensen, Group COO og vicekoncernchef, Erik Ekman, leder af Commercial & Business Banking, Martin A. Persson, leder af Wholesale Banking, Heikki Ilkka, Group CFO, Julie Galbo, Group CRO, Topi Manner, leder af Personal Banking, Snorre Storset, leder af Wealth Management, Karen Tobiasen, Chief HR Officer, Matthew Elderfield, leder af GroupCompliance.

Billede

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen