Berlingske Business

Nordea-direktør kræver medindflydelse i Mobilepay

lybecker
Peter Lybecker, adm. direktør for Nordea Danmark vil have medindflydelse i Mobilepay. Foto:

Nordea går over til Mobilepay. Men der bliver ikke tale om at købe en service af ærkerivalen Danske Bank.

København. Siden Danske Bank i 2013 overhalede alle de andre danske banker med mobilbetalingsapp'en MobilePay, har de andre bankers app, Swipp, ihærdigt forsøgt at tage kampen om kunderne op.

Torsdag kan det dog se ud til, at Swipp bliver taberen. Den nordiske storbank Nordea har nemlig meddelt, at den melder sig ind i MobilePay.

Det betyder dog ikke, at Swipp var en fejltagelse, mener Nordeas administrerende direktør i Danmark, Peter Lybecker.

Han understreger samtidig, at Nordea ikke bare køber sig til en service hos sin største konkurrent.

DB

Tværtimod vil Nordea få indflydelse gennem et kommende særskilt datterselskab, som Danske Bank opretter til app'en MobilePay, forsikrer han.

- Det er vigtigt for os, at MobilePay får sit eget liv. Det her er ikke en Danske Bank-løsning, vi bliver kunder i, siger Lybecker til Ritzau.

- Det er en fælles løsning, som vi også bliver medejere af, og som vi skal udvikle sammen. Det vil være de medvirkende banker, der er med til at bestemme, hvordan vi skal udvikle det

Billede 1

Han vil ikke fortælle, hvilke nærmere betingelser der kommer til at gælde for Nordeas indflydelse. Han vil heller ikke oplyse, hvor mange penge, Nordea har investeret i app'en Swipp, som banken nu går bort fra.

Han håber, at de andre banker i Swipp-samarbejdet vil følge efter.

- Det er en åben invitation, som vi håber, de andre banker vil tage imod.

app test

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen