Berlingske Business

Nets skal levere betalingsinfrastruktur til banker i Slovenien

. Det danske betalingsserviceselskab Nets har indgået en aftale med Bankart om at levere en ny betalingsinfrastruktur til banker i Slovenien.

Det oplyser Nets i en pressemeddelelse torsdag morgen.

Aftalen med Bankart, der leverer finansielle ydelser til den slovenske banksektor, indebærer både lancering og drift af en løsning for realtidsbetalinger med Netsø "RealTime24/7"-service, fremgår det.

Løsningen gør det muligt for bankerne at overføre penge døgnet rundt og åbner ligeledes muligheden for straksoverførsler.

Nordea forventer, at aftalen vil generere omsætning fra implementeringen i niveauet 10-20 mio. kr. frem mod september næste år og tilbagevendende omsætning fra andet halvår af 2018.

- Vores synspunkt er, at udvidelsen af Nets' real-time-løsning fremhæver en mulighed for at ekspandere internationalt inden for A2A-betalinger (konto-til konto, red.), hvilket vi mener, vil blive vigtigt for Nets' vækstpotentiale på mellemlangt sigt - særligt under PSD2 (Revised Payment Service Directive, red.), skriver finanshuset i en analyse.

Ifølge Nordea er det dog fortsat det potentielle salg af Nets, der er den helt store trigger for aktien, og banken forventer, at et eventuelt bud vil lande i niveauet 150-170 kr. per aktie.

PSD2 er et betalingstjenestedirektiv, som gør det lettere for virksomhederne at tilbyde deres betalingstjenester inden for EU.

Direktivet skal bidrage til et mere integreret og effektivt EU-marked og skabe mere lige vilkår for udbydere af betalingstjenester, gøre betalinger mere sikre, beskytte forbrugerne og anspore til lavere priser for betalingstjenester.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen