Berlingske Business

Nervøst finansielt marked rammer amerikansk kapitalgigant

BARCLAYS-TAX/
Foto:

Makroøkonomisk usikkerhed presser BlackRock, der alligevel viste et regnskab på niveau med forventningerne.

København. Verdens største kapitalforvalter, amerikanske BlackRock, kom ud af andet kvartal af 2016 med et resultat, som stemte meget godt overens med, hvad økonomer og analytikere havde regnet med.

Det skriver Reuters.

En kapitalfond arbejder på den måde, at fonden leder efter virksomheder, som fonden mener, har et uudnyttet potentiale eller kan drives på en bedre måde end virksomheden bliver på nuværende tidspunkt.

Her vil kapitalfonden forsøge at opkøbe virksomheder med henblik på at sælge den videre.

Blackrocks regnskab viste dog, at selskabet har været en smule trykket af lavere gebyrer, fordi investorer i højere grad er skiftet fra aktier til fastforrentede investeringer på grund af de store usikkerheder på verdens finansielle markeder.

- Politisk og makroøkonomisk usikkerhed, historisk lave renter og et svingende marked får kunderne til at holde sig fra speederen, siger bestyrelsesformand og administrerende direktør Laurence Fink i en pressemeddelelse.

De finansielle markeder har siden den britiske EU-afstemning sidst i juni været præget af store udsving, og folkeafstemningens resultat kom bag på langt de fleste iagttagere i den finansielle verden.

BlackRock leverede en justeret indtjening per aktie på 4,78 dollar i andet kvartal mod ventet 4,77 dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

/ritzau/Reuters

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen