Berlingske Business

Motionister får genåbnet forsikringssager

Eremitageløbet
En lang række motionister, der er kommet til skade, kan nu se frem til en genbehandlig af deres forsikringssag hos Codan. Foto:

En tabt Højesteretssag får nu Codan til at genåbne flere end 500 forsikringssager med motionister, der er kommet til skade.

Højesteret fastslog for nyligt, at det var en ulykke, da en nordjysk kvinde fik en skade i knæet under en løbetur i Italien for fire år siden, og dermed tabte Codan sagen. Det får nu forsikringsselskabet til på sin vis at tage sorgerne på forskud og selv genåbne flere end 500 sager for at se, om tilskadekomne motionister uretmæssigt har fået et nej til dækning af skader via deres ulykkesforsikring.

Det skriver Finans.

»Efter at have skimmet en hel del af vores sager om ulykkesforsikring fra de seneste tre år har vi genåbnet 500 sager. Vi synes, det er et bedre signal til vores kunder, at vi proaktivt går ind i sagen, frem for at de skal komme til os,« siger skadedirektør Henrik Bundgaard, Codan, til nyhedsmediet.

codan

Hele affæren tager sit udgangspunkt i en motionists ellers rutinemæssig løbetur under en ferie. Efter ti minutter mærkede hun pludseligt en kraftig smerte i knæet og kunne ikke støtte på sit højre ben. Menisken var beskadiget, viste det sig senere. I forsikringen står, at definitionen på en ulykke er en pludselig hændelse, der resulterer i en personskade. Denne definition vurderede Codan, at kvindens skade ikke faldt ind under. Men det gjorde Højesteret altså.

Og det får også andre forsikringsselskaber til at genvurdere deres praksis. Eksempelvis har Alka ifølge Finans efter dommen genåbnet 18 ellers afviste sager og opfordrer kunderne til at række ud, hvis de mener, at deres sag burde med i puljen. Andre selskaber er ifølge mediet afventende.

1

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen