Berlingske Business

Møns Bank vender minus til plus på bundlinjen

Møn

Møns Bank har vendt minus til plus i 2014. Banken er kommet ud med et overskud før skat på 21,2 mio. kr. mod et negativt årsresultat i 2013 på minus 23,2 mio. kr. Nedskrivningerne er faldet til 17,2 mio. kr. i 2014 mod 75,3 mio. kr. året før.

Nettoresultatet lander på 18,3 mio. kr. mod minus 15,7 mio. kr. året før, viser regnskabet. Basisdriften, som er resultatet før nedskrivninger på udlån, kursregulering og skat, er dog faldet med 10,9 mio. kr. til 36,3 mio. kr.

- Årsagen til den mindre basisdrift i 2014 skyldes stigende omkostninger, idet banken har valgt at investere i bankens fremtidige udvikling. Omkostningsstigningen forventes at aflejre stigende indtægter over de kommende år, så investeringen samlet set bliver bidragende til bankens fremtidige basisdrift, skriver banken i regnskabet.

Banken forventer samlet set et resultat af bankens basisdrift i 2015 i størrelsesordenen 23-28 mio. kr., hvilket vil være en tilbagegang fra 2014. Og ledelsen i Møns Bank mener, at den økonomiske udvikling i samfundet og det ekstremt lave renteniveau fortsat vil give store udfordringer for den finansielle sektor.

- Det er endvidere ledelsens forventning, at 2015 fortsat vil byde på en meget begrænset vækst i økonomien, skriver banken i regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen