Berlingske Business

Mobilepay slår alle rekorder

Danske Bank tjener snart penge på Mobilepay
ARKIVFOTO. Foto:

Danske Banks mobilbetalingstjeneste, Mobilepay, fortsætter med at slå alle rekorder og havde i december sin bedste måned nogensinde. I 2015 fordoblede tjenesten sine nøgletal, hvilket dog ikke får Danske Bank til slække på ambitionerne, der for 2016 er endnu en fordobling.

Det skriver Børsen.

18 mia. kr. skiftede i 2015 hænder via Mobilepay mod 7 mia. i 2014 og tjenesten nåede i december for første gang over 10 mio. overførsler på en enkelt måned. På trods af den massive vækst ser Danske Bank ikke, at dampen går af den populære tjeneste foreløbig.

mobilePay

- Vi venter som minimum, at vi fordobler hele butikken i 2016. Det vil ske gennem en kombination af den eksisterende produktportefølje og nye produkter og koncepter, som vi vil lancerer i 2016, siger Mark Wraa-Hansen, chef for Mobilepay i Danske Bank til Børsen.

Mark Wraa-Hansen tilskriver erhvervskunderne en stor del af væksten, hvor blandt andet McDonald's og Dansk Supermarkeds butikker er kommet i stalden.

Danske

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen