Berlingske Business

Mobilepay lokker erhvervskunder til

Væks
Føtex i Storcenter Nord i Aarhus var en af de første supermarkeder, hvor det var muligt at betale med mobilepay Foto:

Danske Banks mobile betalingsløsning er blevet et flagskib for banken. 40 pct. af de nye erhvervskunder vælger Danske Bank på grund af Mobilepay.

Mobilepay er med sine 2,5 mio. brugere blevet et vigtigt salgsargument, når der skal lokkes erhvervskunder til, skriver Børsen.

Frem til august er Danske Bank vokset med 3.000 erhvervskunder i år, og ifølge direktør for Business Banking Danmark, Niels Bang-Hansen, er 40 pct. af de nye kunder kommet på grund af Mobilepay.

Touch

»Efter finanskrisen var der en opfattelse af, at mindre virksomheder ikke kunne få lån hos os. De mindre kunder er højst interessante for banken, dels fordi alle de store virksomheder jo har været små engang, dels fordi der ofte er to privatengagementer bag hver lille virksomhed,« siger Niels Bang-Hansen.

Danske Bank har det seneste år øget bankudlånsbalancen med syv pct., og markedsandelen er steget fra 18,2 pct. fra starten af 2014 til 19,8 pct. i august i år.

Mobilepay Business er både en applikation og en internetbaseret programvare for administration. Det inkluderer blandt andet slagsstatistikker.

mobilePay

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen