Berlingske Business
17:42

Mobilepay dropper Nets

Chefen for MobilePay i Danske Bank - Mark Wraa-Hansen.
Chefen for MobilePay i Danske Bank - Mark Wraa-Hansen. Foto:

Næste år flytter Danske Bank en stor del af betalingerne fra Mobile Pay væk fra Nets og over til den svenske konkurrent Bambora.

Alt imens Nets kæmper med at finde fodfæste på børsen efter en tumultarisk start, må betalingstjenesten lide den tort at blive valgt fra af en af kunderne.

xx

Danske Bank har således valgt at flytte størstedelen af betalingerne fra Mobile Pay væk fra Nets og over til den svenske konkurrent Bambora, skriver Børsen fredag. 

»Kort fortalt handler det om, at Bambora leverer en løsning, der sætter kunden i centrum. En løsning, der er bedre og mere omkostningseffektiv,« siger Mark Wraa-Hansen, chef for Mobilepay i Danske Bank, til Børsen.

Nets

Ifølge Danske Bank ventes man at runde 180 millioner betalinger via Mobile Pay i løbet af 2016 og størstedelen af dem vil Bambora altså skulle varetage i fremtiden.

Det vil være transaktioner med internationale kort, Bambora i første omgang overtager, mens det ifølge Børsen højst sandsynligt også vil ende med, at Bambora skal håndtere de Mobilepay-betalinger, der sker med Visa/Dankort.

Stigning i brug af dankort

Nets oplyser til Børsen, at man ikke kommenterer »mindre kontraktforhold«. Til gengæld udtrykker Bambora ikke overraskende stor glæde over at have landet Danske Bank som kunde.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen