Berlingske Business

Mastercard overgår forventningerne klart

MASTERCARD-RESULTS/
Mastercard stiger med 1,7 pct. til 91,76 dollar i det amerikanske formarked. Foto:

Amerikanske Mastercard overgik analytikernes forventninger i første kvartal og præsterede et resultat per aktie (EPS) på 0,89 dollar, mens analytikerne havde sat næsen op efter mere beskedne 0,80 dollar ifølge estimater fra Bloomberg News.

Mastercard stiger med 1,7 pct. til 91,76 dollar i det amerikanske formarked.

Mens indtjeningen per aktie var højere end forudset, var kortkæmpens omsætning ifølge data fra Bloomberg News lavere end ventet blandt analytikerkorpset.

Resultatet steg 17 pct. til 1020 mio. dollar fra 870 mio. dollar i første kvartal 2014, mens omsætningen i årets tre første måneder voksede mere beskedne 2,7 pct. til 2230 mio. dollar.

11BUSNETS.jpg

- Deres styrke har været i regioner uden for USA, og det bør fortsætte, siger Lisa Ellis, analytiker hos Sanford C. Bernstein, til Bloomberg News.

- Deres strategi om at udvikle de lokale markeder på den lange bane er mere kreativ, siger Ellis.

Mastercard oplever en kraftig medvind som følge af, at flere og flere forbrugere erstatter kontanter med plastikkort. Sidste måned fik selskabet endnu en fjer i hatten, da man indgik en stor aftale med Citigroup.

13BUSPix-betaling.jpg

Selskabets største konkurrenter er Visa og American Express, men sidstnævnte har været i store problemer, efter at det eksklusive plastikkort blev droppet af den tredjestørste amerikanske detailkæde, Costco, tidligere på året.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen