Berlingske Business

Lollands Bank vender tilbage med overskud

lollands bank
Resultatet er desuden bedre end i første kvartal, hvor Lollands Bank tjente 2,1 mio. kr. efter skat. Foto:

Lollands Bank forbedrede igen indtjeningen i andet kvartal af 2015, hvor det blev til et overskud efter skat på 6,7 mio. kr. Færre nedskrivninger medvirkede til, at bringe resultatet oven vande efter et tab på 3,0 mio. kr. i andet kvartal sidste år.

Resultatet er desuden bedre end i første kvartal, hvor Lollands Bank tjente 2,1 mio. kr. efter skat.

- Bankens ledelse er tilfreds med resultatet og ser optimistisk på fremtiden. Forventningen om en basisindtjening for hele året 2015 i niveauet 55-60 mio. kr. ændres til at udgøre cirka 60 mio. kr. Det er ligeledes bankens forventning, at det fremtidige nedskrivningsbehov på kunder vil være faldende, skriver Lollands Bank i regnskabet.

Netto rente- og gebyrindtægterne faldt i kvartalet til 44,8 mio. kr. fra 45,5 mio. kr., mens basisindtjeningen før nedskrivninger og kursreguleringer voksede med 2 mio. kr. til 18,1 mio. kr.

Tab og hensættelser på udlån dykkede markant til 2,4 mio. kr. fra 26,6 mio. kr. Kursreguleringer bidrog til gengæld negativt i kvartalet med 6,8 mio. kr. mod et positivt bidrag på 9,4 mio. kr. i andet kvartal sidste år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen