Berlingske Business

Lollands Bank præsenterer det største overskud nogensinde

Lollands Bank havde et »helt fantastisk år«

Intet mindre end et »helt fantastisk år« havde Lollands Bank ifølge sin bestyrelse i 2016, hvor banken fik sit hidtil bedste resultat både før og efter skat.

Henholdsvis 79,5 mio. kr. og 63,3 mio. kr. er der tale om, mens der året før var tale om overskud før og efter skat på henholdsvis 33,3 mio. kr. og 30,2 mio. kr., og det blev allerede dengang betagnet som "meget tilfredsstillende", påpeger bankbestyrelsen.

Bag fremgangen ligger ifølge onsdagens regnskab en forbedring af basisindtjeningen med 8 mio. kr., en forbedring af nedskrivningerne med 29 mio. kr. og en stigning i kursgevinsterne med 9 mio. kr.

Resultatet af basisdriften - som er resultat før nedskrivninger på kunder, kursreguleringer og skat - blev på 64 mio. kr. Nedskrivninger på kunder udgjorde 7 mio. kr., mens kursreguleringer på fondsbeholdningen blev på 22 mio. kr.

Banken venter, at basisindtjeningen i 2017 bliver omkring 60 mio. kr.

Bestyrelsen indstiller, at der udbetales et udbytte på 10 kr. per 20 kroners aktie svarende til en udbytteprocent på 50 eller i alt 10,8 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen