Berlingske Business

Lego giver Ferrari baghjul

FILE NETHERLANDS ECONOMY LEGO
Foto:

Den danske legetøjskoncern Lego har netop overtaget tronen som verdens mest magtfulde brand og kører derved fra den tidligere verdensetter, italienske Ferrari. Apple holder dog fast i titlen som verdens mest værdifulde brand.

Det skriver The Telegraph.

Lego topper således listen fra konsulenthuset Brand Finance over verdens "stærkeste" brands, som måler et brands evne til at påvirke en virksomheds præstation ved at se på marketing-investeringer og den goodwill, der er bygget op omkring brandet.

rebien

- Lego var en overraskende kandidat til at overtage titlen fra sidste års vinder, Ferrari. Det skyldes i høj grad The Lego Movie (Lego-filmen, red.), der var en stor succes. Endvidere har Lego den styrke, at produkterne appellerer til begge køn i alle aldre, og at børn elsker legetøjet, mens forældrene føler nostalgi, siger Robert Haigh, der er brandekspert hos konsulenthuset Brand Finance, til The Telegraph.

Mens Lego bygger oven på de seneste års store succes, sidder Ferrari fast i bakgear. Efter Ferrari-ikonet Michael Schumacher indstillede Formel 1-karrieren, har luksusbilproducenten haltet efter på racerbanen, mens brandværdien ifølge konsulenthuset er blevet mere mainstream.

Lego Friends

Efter Lego følger konsulentvirksomeheden PwC og den østrigske energidrikproducent Red Bull.

I en parallel undersøgelse topper Apple igen i år listen over verdens mest værdifulde brands foran Samsung og Google. Den store iPhone 6-succes har styrket æble-brandet med 23 pct. siden sidste år, og alene selskabets navn vurderes nu at have en værdi af 128,3 mia. dollar, svarende til 837,2 mia. kr.

23BUSkirk.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen