Berlingske Business

Lærere og sygeplejersker får penge tilbage fra forsikringen

billede LB Forsikrings adm. direktør, Anne Mette Toftegaard.
Anne Mette Toftegaard, adm. direktør i LB Forsikring, er klar med en stor check til selskabets 360.000 medlemmer. Foto:

Det har været et så godt år i LB Forsikring, at medlemsgruppen bestående af blandt andre lærere, pædagoger og sygeplejersker kan se frem til en rekordstor overskudsdeling på 153 mio. kr. samt billigere forsikringer.

2014 var et år med få forsikringsskader, og det kommer nu kunderne i LB Forsikring til gode i form af en rekordstor overskudsdeling på 153 mio. kr. Derudover kan LB Forsikrings 360.000 kunder se frem til billigere husforsikringer.

Det oplyser LB Forsikring, der er Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab med Lærerstandens Brandforsikring, Bauta Forsikring, Runa Forsikring og FDM Forsikring samlet i én koncern.

Overskudsdelingen kommer i forbindelse med LB Forsikrings årsregnskab for 2014, der viser en fremgang på toplinjen, hvor bruttopræmieindtægterne før anciennitetsrabat er steget med 96,9 mio. kr. til 2.539,5 mio. kr. Samtidig er bruttoerstatningsudgifterne faldet med 99,7 mio. kr. til 1.865,8 mio. kr. primært på grund af færre skader end normalt.

Samlet set ender LB Forsikring ud med et resultat på godt 355 mio. kr. i 2014 mod knap 250 mio. kr. i 2013. LB Forsikring tilbagebetaler 25 pct. af forsikringsdrift såvel som investeringsvirksomhed, således at der i år gives 153,1 mio. kr. tilbage i form af overskudsdeling til medlemmerne.

»Vi er meget tilfredse med resultatet for 2014. Vi har fået flere medlemmer, øget antallet af policer, øget overskuddet, haft et godt investeringsresultat og formået at gøre det samtidig med at bibeholde branchens laveste omkostningsprocent,« siger Anne Mette Toftegaard, adm. direktør i LB Forsikring i en meddelelse.

Hun siger videre, at medlemmernes tilfredshed er det vigtigste for LB Forsikring, mens hun henviser til diverse undersøgelser, der placerer LB Forsikring som det selskab, der scorer bedst på skadebehandling og på en række kundetilfredshedsparametre.

Netop fordi LB Forsikring er medlemsejet, er det medlemmerne der får gavn af de gode forsikringsresultater. Det betyder også, at medlemmerne kan se frem til billigere husforsikringer.

»Vi ser vores forretning som et lukket kredsløb, til fordel for vores medlemmer. 2014 har givet et godt økonomisk resultat og det skal vores medlemmer nyde godt af. Som følge af det har vi sat prisen på vores husforsikring ned i 2014, og derudover vil vi i år uddele det største beløb nogensinde i overskudsdeling. Ved at skabe større synlighedfor vores forretningsmodel og samtidig sikre at vi er relevante overfor vores medlemsgrupper, tror vi på, at vi kan nå vores ambitiøse mål om at vokse med 20% i antallet af policer frem til 2018,« siger Anne Mette Toftegaard.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen