Berlingske Business

Kunder bruger 2,2 milliarder på at blive medejere af Nordea Liv & Pension

Billede
Foreningen NLP, som repræsenterer kunderne i Nordea Liv & Pension, køber 25 pct. af aktiekapitalen i pensionsselskabet for ca. 2,2 mia. kr. Foto:

Nordea Liv & Pensions egne kunder køber 25 pct. af pensionsselskabet.

Foreningen NLP, som repræsenterer kunderne i Nordea Liv & Pension, køber 25 pct. af aktiekapitalen i pensionsselskabet for ca. 2,2 milliarder kr.

Købet sker, efter at Foreningen NLP sidste år fik 8 milliarder kr. med sig, da 300.000 Nordea Liv & Pension-kunder blev udskilt fra Tryghedsgruppen.

nlp

»Dette er en enestående mulighed for at varetage kundernes og Nordea Liv & Pensions interesser,« udtaler Nils Bolmstrand, adm. direktør for Nordea Life Holding, i en pressemeddelelse.

Prisen for de 25 pct. af aktiekapitalen er 2.175 mio kr. Foreningen NLP vil desuden investere 932,5 mio. kr. i hybrid kernekapital udstedt af Nordea Liv & Pension.

Steen Michael Erichsen, Nordea Liv og Pensions direktør.

Nordea Liv & Pension udspringer af Tryg Forsikring og en række fusioner op gennem 1990’erne med bl.a. Baltica og Unibank.

Transaktionen er underskrevet af Foreningen NLP og Nordea Life Holding AB. Transaktionen er betinget af godkendelse fra Finanstilsynet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen