Berlingske Business

Kontant bankboss: Man får ikke bedre ansatte for højere løn

DEUTSCHE BANK-RESULTS/
Deutsche Banks nye CEO John Cryan. Foto:

Deutsche Banks nye administrerende direktør, John Cryan, ryster uforstående på hovedet over bonusordninger til ansatte og størrelsen på sin egen lønseddel.

Deutsche Banks nye topchef er overbevist om, at en ekstra bonus ikke fører til øget produktivitet.

Det skriver Financial Times.

- Jeg har ingen ide om, hvorfor jeg blev tilbudt en kontrakt med en bonusordning, fordi min arbejdsindsats er med sikkerhed ikke afhængig af min løn, siger John Cryan, til Financial Times.

Derudover understreger John Cryan, at lønningsniveauet i banksektoren har været for høj, og han tilføjer, at han ikke "har empati" for de ansatte, der arbejder mere for en mulig bonus.

GERMANY DZ BANK - WGZ BANK PRESS C ONFERENCE

Meldingen kommer, efter at Deutsche Bank og andre europæiske rivaler den seneste tid er blevet presset til at bevise overfor aktionærerne, at de er i stand til at administrere finanserne hensigtsmæssigt og dermed generere større afkast.

En undersøgelse fra Pwc afslører, at lønningerne i europæiske investeringsbanker er faldet med en femtedel siden 2010, eftersom bankerne er blevet ramt af strengere regulere krav på et svagere vækstmarked.

DEUTSCHE BANK-RESULTS/

John Cryan mener desuden, at det kan være sundt for banksektoren at genoverveje bankansattes lønningsniveau. Ifølge Cryan er problemet med særlige lønningsordninger, "at man har vænnet barnet til at få søde sager, og nu bliver det svært at tage slikket fra munden".

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen