Berlingske Business

Jyske Banks markedsværdi falder 2 mia. kr. oven på regnskab

Jyske Bank øger nedskrivninger markant.
Overskrift
Jyske Bank øger nedskrivninger markant. ARKIVFOTO. (Foto: Jens Nørgaard Larsen/Scanpix 2014) Foto:
 

Bankens aktiekurs bliver straffet af investorerne efter et årsregnskab med nedskrivninger for 2,5 milliarder kroner.

Jyske Bank-aktien bliver sendt langt ned oven på bankens regnskab for fjerde kvartal af 2014, der bød på flere negative overraskelser.

Efter kort tids handel tirsdag morgen falder Jyske Bank-aktien hele 7 pct. til 294,8 kr. I kroner og øre er der tale om et fald på 2129 mio. kr. Faldet er samtidig med til at sende Silkeborg-banken helt til bunds i C20-indekset.

Det markante fald skyldes, at Jyske Banks regnskab overraskede negativt på flere poster.

Jyske Bank kom ud af fjerde kvartal med underskud før skat på 301 mio. kr., hvilket var cirka 850 mio. kr. dårligere end ventet. Resultatet var primært påvirket af negative kursreguleringer og markant større nedskrivninger end ventet. Der var ventet et overskud 551 mio. kr. Underskuddet var omkring 900 mio. kr. under overskuddet i 2013, hvor der var et plus på 591 mio. kr.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen