Berlingske Business

Jyske Bank sælger Silkeborg Data med gevinst

Jyske Bank sælger datterselskabet Silkeborg Data til den danske kapitalfond Axcel med en stor gevinst.

Ifølge Jyske Bank sker det for at skabe »de bedste rammer for at udfolde selskabets fulde potentiale«. Samtidigt ønsker Jyske Bank at fokusere på koncernens kerneforretninger.

»Salget af Silkeborg Data ventes at indebære en positiv resultateffekt for Jyske Bank på godt 300 mio. kr. efter skat i 1. kvartal 2014,« skriver Jyske Bank, der påpeger, at salget er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse.

Silkeborg Data er en leverandør af løn- og personalesystemer til den offentlige sektor.

»Det er vurderingen, at en ny ejer kan styrke selskabets muligheder for at realisere planerne om yderligere vækst på nye markeder og kundesegmenter. Der har gennem årene været betydelige synergier på it-området mellem Silkeborg Data og Jyske Bank, men de findes ikke længere i samme omfang,« skriver Jyske Bank.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen