Berlingske Business

JPMorgan-topchef: Amerikanske banker kan komme i fare

JPMorgan
JPMorgans administrerende direktør, Jamie Dimon, forsvarer USA's største banker mod potentielt nye reguleringer fra politisk hold.  / AFP / STAN HONDA Foto:

JPMorgans administrerende direktør, Jamie Dimon, forsvarer USA's største banker mod potentielt nye reguleringer fra politisk hold.

I sit årlige brev til storbankens aktionærer nævner Jamie Dimon, at hvis USA underminerer bankernes konkurrencesituation, kan landet risikere at miste sin plads som den største udbyder af finansielle ydelser i verden - i værste tilfælde til Kina.

Det skriver Financial Times.

BRITAIN-EU-JPMORGAN

I løbet af den amerikanske primærvalgkamp har både røde og blå kandidater i enstemmigt kor sunget om at tvinge bankerne ned i en overkommelig størrelse, så man ikke risikerer, at amerikanske skatteborgere skal redde store banker fra konkurs, som det var tilfældet i forbindelse med finanskrisen.

JPMORGAN-OUTLOOK/

»Den amerikanske finansielle sektor kan ikke tilpasses simple narrativer. Det er et komplekst økosystem, der er afhængig af flere forskellige sameksisterende forretningsmodeller. Ellers kan bankerne ikke yde en effektiv service til USA's mange kunder og klienter,« siger Jamie Dimon til Financial Times.

US-BANKING-EARNINGS-JPMORGAN-INTERNET-FILES

Jamie Dimon har stået i spidsen for JPMorgan de sidste ti år, og han har ofte brugt sit årlige brev til at udfordre eller kritisere myndighedernes øgede regulering i kølvandet på finanskrisen.

BRITAIN-EU-JPMORGAN

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen