Berlingske Business

JPMorgan leverer rekordresultat på 24,4 mia. dollar

US-BANKING-EARNINGS-JPMORGAN-INTERNET-FILES
Det er gået bedre for JPMorgan i fjerde kvartal end ventet, og for hele 2015 har den amerikanske storbank nået et rekordhøjt overskud på 24,4 mia. dollar. Foto:

Det er gået bedre for JPMorgan i fjerde kvartal end ventet, og for hele 2015 har den amerikanske storbank nået et rekordhøjt overskud på 24,4 mia. dollar.

Det fremgår af bankens regnskab torsdag.

I fjerde kvartal tjente JPMorgan 5,4 mia. dollar, hvilket var en forbedring fra 4,9 mia. dollar i samme kvartal sidste år.

Resultatet per aktie er justeret for særlige forhold opgjort til 1,40 dollar, hvilket var bedre end analytikernes forventninger, som ifølge Bloomberg News var på 1,27 dollar.

JPMORGAN-OUTLOOK/

Bankens indtægter landede på 23,7 mia. dollar i kvartalet mod 23,5 mia. dollar i fjerde kvartal 2014. Estimatet blandt analytikerne var her 23,2 mia. dollar.

I første kvartal 2016 venter JPMorgan lidt bedre nettorenteindtægter end kvartalet før.

Aktien i JPMorgan er i det amerikanske formarked torsdag eftermiddag dansk tid steget 1,2 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen