Berlingske Business

JPMorgan levede ikke op til forventningerne i tredje kvartal

JPMORGAN-OUTLOOK/
(UNITED STATES - Tags: BUSINESS) Foto:

Den amerikanske storbank JPMorgan Chase nåede ikke i mål i årets tredje kvartal i forhold til analytikernes forventninger.

Storbanken fik et overskud i kvartalet på 1,32 dollar per aktie, hvor analytikernes gennemsnits-estimat lød på et overskud på 1,38 dollar per aktie, ifølge Bloomberg News' prognose.

De samlede indtægterne løb op i 23,5 mia. dollar efter en stigning på 22 pct., men analytikernes estimater lød på forventede indtægter på 24 mia. dollar.

JPMorgans resultatopgørelse viser, at der stadig er højt pres på Wall Street-bankerne på grund af volatile markeder og fortsat lave amerikanske renter, som erodere overskuddene.

- Vi så virkningen af et udfordrende globalt miljø, og fortsat lave priser afspejles i engros-aktiviteternes resultater. Vi vil fortsætte med at fokusere på vores forpligtelser, optimere balancen og styre udgifterne, lød det fra topchef Jamie Dimon i forlængelse af regnskabet.

Aktien i JPMorgan faldt 1,7 pct. i eftermarkedet efter et fald på 0,3 pct. i den ordinære handel.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen