Berlingske Business

JP Morgan skærer luns af olieprisen resten af året

USA-BANKSCONFERENCE/JPMORGAN
Arkivfoto. Storbanken JP Morgan har sat barren for højt, i forhold til hvad olieprisen var ventet at lande på resten af året. Foto:

Storbanken JP Morgan har sat barren for højt, i forhold til hvad olieprisen var ventet at lande på resten af året. Derfor har storbanken nu sat den ventede oliepris ned både for tredje og fjerde kvartal i år.

Analytikerne i JP Morgan venter nu, at prisen på en tønde nordsøolie, Brent, vil ligge på 50 dollar per tønde mod tidligere 56 dollar. Og for den amerikanske referenceolie, WTI, er prisen ligeledes skåret med 6 dollar per tønde til 47 dollar, skriver Bloomberg News.

Olien vil heller ikke nå de priser, som storbanken tidligere forudså i fjerde kvartal. En tønde WTI-olie sættes nu til en pris i gennemsnit på 49 dollar mod tidligere 54 dollar.

Og falder olieprisen yderligere, kan det være nødvendigt at tvinge de amerikanske producenter af skiferolie til at sætte produktionen ned, påpeger JP Morgan.

Mandag middag koster en tønde nordsøolie 45,65 dollar per tønde mod 45,67 dollar fredag klokken 17. En tønde WTI-olie er steget til 43,21 dollar fra 43,15 dollar fredag eftermiddag.

USA-PERMIAN/FUNDS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen