Berlingske Business

Investeringer redder Topdanmarks kvartal

Topdanmarks regnskab for andet kvartal ser ud som forventet, hvor investeringerne klarer sig godt, mens det underliggende i forsikringskoncernen halter lidt efter.

Sådan lyder det fra Topdanmark-analytiker hos Nykredit Markets, Ricky S. Rasmussen, i et interview med Ritzau Finans.

Tirsdag middag præsenterede Topdanmark sit regnskab for andet kvartal, der viste et overraskende stort nettooverskud på 279 mio. kr. Derimod var der nedgang at spore i selskabets forsikringsforretning.

»Topdanmark kommer ud af andet kvartal med et lavere resultat for de underliggende skadesforsikringer, end der var forventet. Det, der så trækker hele regnskabet frem, og gør det bedre end forventet, er investeringsresultatet. Der er ingen tvivl om, at Topdanmark har gjort det rigtig godt i forhold til sit resultat på investeringerne,« forklarer Ricky S. Rasmussen.

I regnskabet opjusterer forsikringskoncernen også forventningerne til resten af helåret 2013. Opjusteringen på 50 mio. kr. var ifølge Topdanmark-analytikeren som forventet.

»De opjusterer med 20 mio. kr. på forsikringsteknisk, hvor jeg havde forventet en større opjustering. Det er værd at lægge mærke til, at opjusteringerne er eksklusiv afløb for andet halvår, hvilket vil sige, at der højst sandsynligt - hvis andet halvår ellers forløber nogenlunde normalt - ligger endnu en lille opjustering gemt,« forudser Ricky S. Rasmussen.

Efter det pæne regnskab fra Topdanmark mener Nykredits analytiker derudover ikke, at det stiller konkurrenten Tryg enten værre eller dårligere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen