Berlingske Business

Ingen penge til Correll-kreditorer

Allerede længe, før boligmatadoren Christian Correll gik konkurs, var der en del, der mente, at han var lige vel dårlig til at betale sine regninger.

Nogle af dem hev Correll i retten, men det står nu klart, at de formentlig aldrig får nogle af de penge, de mener at have til gode. Der er simpelthen ikke nok penge i de konkursramte Correll-selskaber, skriver DAGBLADET Ringsted.

"Det er et tidligt stadie af bobehandlingen, men der er ikke udsigt til, at de kan få nogen dividende," siger advokat Boris Frederiksen fra Kammeradvokaten.

Han er én af de tre kuratorer i Correll-sagen, og han har nu skrevet til otte firmaer og enkeltpersoner, at det ikke kan betale sig at gennemføre deres retssager mod Christian Correll.

"Der er jo ingen interesse i at fastslå, om de har krav på 100.000 eller 120.000 kroner. Det er jo matadorpenge," siger Boris Frederiksen til DAGBLADET Ringsted.

Han har derfor givet de otte en frist til 30. januar til at komme med indsigelser, hvis de vil køre sagerne videre.

Boris Frederiksen siger til DAGBLADET Ringsted, at han ikke er bekendt med, at der er kommet indsigelser fra nogen af de otte.

Blandt dem, der nu kan bruge deres girokort til Correll til at tænde op i pejsen med, er blandt andet Dines Jørgensen, Hørkram Schulz og revisionsselskabet Deloitte.

I tre af de otte sager ligger kravene mod Correll i millionklassen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen