Berlingske Business

Hvidbjerg Bank opjusterer

Hvidbjerg Bank hæver sine forventninger til hele årets nettoresultat til minimum 10 mio. kr.

Hvidbjerg Bank opjusterer forventningerne til årets resultat til minimum 10 mio. kr. fra 8,4 mio. kr. på baggrund af en stabil udvikling, hvor bankens resultat efter skat for de første ni måneder af i år blev et overskud på 8,9 mio. kr. mod et overskud på 6,6 mio. kr. i samme periode i 2014.


Banken har nu nået et niveau, hvor der igen skal betales skat. Der er således udgiftsført 261.000 kr. i skat. Det er første gang siden 2009, der betales skat.


- Bankens ledelse er meget tilfreds med den generelle udvikling og venter fortsat en basisindtjening for hele 2015 på over 16 mio. kr., skriver banken i regnskabet.


Derimod opjusteres bankens forventninger til nettooverksuddet. De tidligere var at opnå sidste års resultat på 8,4 mio. kr. Da dette mål er opnået, ventes der nu et tocifret resultat i mio. kr. for året


I årets første ni måneder havde banken nettorente- og gebyrindtægter for 47,8 mio. kr. mod 43,9 mio. kr. i samme periode sidste år. Resultatet før skat landede på 9,1 mio. kr. for perioden mod 6,6 mio. kr. sidste år.


Banken havde i perioden nedskrivninger på udlån for 3,9 mio. kr., til sammenligning havde Hvidbjerg Bank sidste år på samme tidspunkt nedskrivninger for 5,5 mio. kr.

- Bankens nedskrivninger er kommet ned på et niveau, der står mål med bankens indtjening, hvilket er stærkt medvirkende til, at banken har opnået et overskud på 8,9 mio. kr. for de første ni måneder af 2015, skriver bankens ledelse i regnskabet.

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen