Berlingske Business

Hvidbjerg Bank og Finanstilsynet uenige om solvensbehov

Finanstilsynet var tilbage i juni på inspektion i Hvidbjerg Bank og kom i den forbindelse frem til et højere solvensbehov for banken, der skulle indsende en redegørelse til tilsynet og forklare, hvorledes den påtænker at øge sin overdækning.

Det oplyser tilsynet i en meddelelse på sin hjemmeside fredag. Hvidbjerg Bank fortalte om inspektionen i sit regnskab for første halvår af 2013, og banken har lagt samme redegørelse på sin hjemmeside.

Hvidbjerg Bank havde opgjort solvensbehovet til 9,4 procent ved udgangen af marts i år og påregnet et solvensbehov på 9,6 procent ved udgangen af juni.

»Finanstilsynet fandt, at solvensbehovet ultimo juni 2013 mindst skal opgøres til 9,9 procent. Forskellen skyldes højere tillæg til afdækning af kreditrisici. Banken har opgjort sin faktiske solvens til 10,7 procent efter de nye nedskrivninger,« skriver tilsynet, der på den baggrund har meddelt banken, at »den solvensmæssige overdækning er beskeden, særligt i lyset af kommende nedvægtning af ansvarlig kapital«.

Samtidig fik banken påbud at indsende en redegørelse for, hvorledes den påtænker at øge overdækningen.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen