Berlingske Business

Hurtigtvoksende dansk fintech-firma gør klar til børsen i USA

Wall street sign
Tradeshift gør klar til børsen i USA.

Tradeshift, der blev stiftet i en garage i 2009, er vokset eksplosivt til at være 4 mia. kr. værd. Efter et kapitalindskud fra storbanken Santander, er målet en børsnotering i USA.

Det skriver Børsen.

Tradeshift, der formidler elektroniske fakturaer mellem virksomheder, har modtaget et ukendt millionbeløb fra Santander. Det har sat fart på drømmene om en børsnotering.

- Vores mål er at være i en position i 2019, hvor vi kan vælge en børsnotering, udtaler Tradeshifts medstifter og topchef, Christian Lanng, til Børsen.

MT

USA er ofte destinationen for danske tech-firmaers børsnoteringer, da kundebasen tit er her.

- USA er er det største marked for software, og har man store salgsaktiviteter i USA, er det meget naturligt at blive børsnoteret her, forklarer Jimmy Fussing Nielsen, der er ledende partner i venturefonden Sunstone Capital, til Børsen.

Tradeshift er de seneste fire år vokset med 300 pct. og har omkring 400 ansatte.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen