Berlingske Business

Hollandsk storbanks bundlinje tager mindre hop end ventet

Den hollandske storbank ING Group leverede en pæn fremgang i indtjeningen i årets andet kvartal, men den var ikke helt så stor, som aktieanalytikerne på forhånd havde regnet med.

ING Groups underliggende indtjening steg i kvartalet til 1,12 mia. euro, hvilket var en fremgang på 21,1 pct. i forhold til året før. Resultatet kom i mål på baggrund af en toplinje, der steg med 10,3 pct. til knap 4,2 mia. euro, hvor en robust ind- og udlånsvækst trækker op.

På bundlinjen lyder resultat på 1,36 mia. euro, hvilket er en fremgang fra 1,07 mia. euro i den samme periode året før. Fremgangen var en dog mindre, end analytikerne havde regnet med, da konsensus ifølge Bloomberg lød på et plus på 1,46 mia. euro.

ING Group varsler i forbindelse med regnskabet, at det vil udbetale et udbytte på 0,24 euro på aktie, hvilket svarer til 40 pct. af den underliggende indtjening i første halvdel af året.

HSBC-STRATEGY/CHINA

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen