Berlingske Business

Her er Danske Banks nye hovedsæde

db3
Danske Banks nye domicil på posthusgrunden ved hovedbanegården Foto:

Om tre år vinker Danske Bank farvel til sit hovedkvarter gennem 147 år på Holmens Kanal. Banken flytter over til Hovebanegården i nye omgivelser.

Lige over 4.000 medarbejdere skal arbejde i Danske Banks nye hovedkvarter, som skal stå færdigt i 2023. Samtidig vil der være plads til 1.000 gæster.

Sammen med et fremragende regnskab for 2017 oplyste banken fredag, at det 147 år gamle hovedkvarter bliver skiftet ud med et helt sprit nyt domicil på Postgrunden lige ved siden Københavns Hovedbanegård. Det er meningen, at byggeriet af det nye domicil skal starte i 2019.

Artiklen fortsætter under billedet
db1
Danske Banks nye domicil på posthusgrunden ved hovedbanegården Foto : Danske Bank

Da topchefen Thomas Borgen fredag holdt pressemøde om regnskabet i Kuppelsalen på Holmens Kanal, sluttede han af med:

»Sidst vil jeg gerne nævne noget, der er stort for os. Vi har boet i disse lokaler siden 1875, og nu flytter vi så i 2023. Vi har stor respekt for historien, og vi vil tage den med os. Vi får plads til omkring 4000 medarbejdere i de omkring 70.000 kvadratmeter«.

Danske

De smukke gamle lokaler ved siden af søhelten Niels Juel på Holmens Kanal bliver skiftet ud med moderne og tidssvarende omgivelser for både medarbejdere og kunder på Postgrunden i et nyt område i hjertet af København.

Artiklen fortsætter under billedet
db2
Danske Banks nye domicil på posthusgrunden ved hovedbanegården Foto : Danske Bank

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen