Berlingske Business

Hellerup Finans: Kritiske historier gør os kendte

BM
Det omstridte investeringsselskab Hellerup Finans karakteriserer kritiske artikler som »due diligence udført af pressen«. Foto:

Det omstridte investeringsselskab Hellerup Finans med finansmanden Torben Jensen i spidsen kalder kritiske historier for "due diligence udført af pressen."

Den seneste uge har der været blæst om investeringsselskabet Hellerup Finans med en række historier om selskabet i blandt andet Berlingske.

Senest er det kommet frem, at revisionsfirmaet BDO føler sig misbrugt af Hellerup Finans.

BM

Hellerup Finans' altdominerende hovedperson, finansmanden Torben Jensen, har af flere omgange afvist at stille op til interview med Berlingske. I en række mails og i skrivelser på Hellerup Finans' hjemmesiden forholder firmaet sig dog til kritikken.

Hellerup Finans forventer fortsat at skulle børsnoteres næste år og ser de kritiske historier i Berlingske og i Jyllands-Posten som en gennemgang af selskabet forud for en børsnotering, en såkaldt »due dilligence«:

»Den aktuelle mediedækning afdækker alle forhold omkring Hellerup Finans og vi betragter det som endnu en due diligence der udføres – denne gang bare af pressen,« lyder det i den nye meddelelse fra Hellerup Finans.

09Hellerup-Finans-162636.jpg

Investeringsselskabet hæfter sig samtidig ved, at de mange artikler gør firmaet mere kendt:

»Vi mener, at den proces vi oplever lige nu vil give vores nuværende og kommende aktionærer et solidt grundlag at træffe en beslutninger om køb og salg af vores aktier ud fra og vi vil fremadrettet kunne bruge den massive pressedækning konstruktivt da vores kendskabsgrad er markant steget – det er det positive element i en ellers unuanceret mediedækning,« fremgår det af meddelelsen.

aldo petersen

Af meddelelsen fremgår det videre, at Hellerup Finans finder en række historier om selskabet for fejlagtige. Dog uden at konkretisere nærmere:

»Vi havde gerne undværet den omtale, som skaber et billede af at vi foretager os noget forkert. Vi beklager overfor alle, at vi er endt som centrum af en unuanceret mediedækning. Kritikken er i de fleste tilfælde fejlagtig og vi kan tilbagevise de påstande, som eksperter og medier fremsætter.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen