Berlingske Business

Hellerup Finans' boldklub er en dyr fornøjelse

heller
Lyngby med Hellerup Finans på trøjen mod Viborg, 1 division tidligere i år. Foto:

Hellerup Finans overtog sidste år Lyngby Boldklub, der trods flotte præstationer på banen, leverer det ringeste økonomiske resultat i nyere tid.

Selv om Lyngby Boldklubs resultater på banen er pæne, ser det helt anderledes ud, hvis man tager et kig i klubbens regnskabsbøger. Hellerup Finans har derfor ikke gjort en god forretning, da finanskoncernen og dens mange investorer overtog boldklubben sidste år, skriver Jyllands-Posten.

Fodboldklubbens seneste regnskab viser et underskud på over 12 mio. kroner før skat, hvilket er det største minus, klubben har leveret siden den blev etableret i 2007. I det seneste regnskabsår alene, er der blevet spenderet godt 17 mio. kroner på at holde klubben i gang.

Klubbens revisor påpeger endda, at der er behov for 15-18 mio. kroner i indeværende regnskabsår, hvis Lyngby Boldklub skal overleve.

BM

Svigtende sponsorindtægter og engangsomkostninger i forbindelse med en større restrukturering af klubben får skylden for det massive underskud af boldklubbens ledelse.

Hellerup Finans overtog aktierne i 1. divisionsklubben, da den lå til oprykning for et år siden. Foråret gik dog ikke som forventet, og Lyngby Boldklub måtte se pladsen i Superligaen passere, hvilket kostede den daværende træner jobbet. Udmeldingen i den forbindelse var, at Hellerup Finans så »lyst på mulighederne i Lyngby Boldklub, da der er styr på økonomien«.

Boldklubben skriver i regnskabet, at man forventer et driftsunderskud på knap 7 mio. kroner i indeværende regnskabsår. Til gengæld går det strygende på grønsværen, hvor Lyngby Boldklub lige nu pryder førstepladsen i 1. division.

08BUSTorben-Jensen-Hellerup.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen