Berlingske Business
16:38Teva anfører fald blandt kopiselskaber

Har Mobilepay forvandlet Danske Bank til en ungdomsmagnet?

Danske
Danske Bank har været særdeles proaktive på den digitale front. Måske har løsninger som Mobilepay været med til at sikre banken højere troværdighed blandt unge kunder, mener adm. direktør i Voxmeter.  Foto:

De unge er vilde med Danske Bank, mens nordjyderne foretrækker Nordea. Det viser en opgørelse over bankernes popularitet fordelt på kundernes alder, bopæl og indtægt.

De unge foretrækker Danske Bank og nordjyderne Nordea. Det er to af konklusionerne på en ny kundemåling fra Voxmeter, der ugentligt undersøger bankernes troværdighed blandt 65.000 bankkunder årligt, skriver Jyllands-Posten.

Danmarks to største banker, Nordea og Danske Bank, vurderes af kunderne som generelt mindre troværdige end resten af banksektoren - det hos gælder ung som gammel og rig som fattig.

Touch

Det er de lokale og regionale banker, som kunderne finder mest troværdige, fordi kunderne ofte er tættere på deres bankrådgiver, forklarer adm. direktør i Voxmeter, Christian Stjer. Efter at Nordea og Danske Bank har lukket en lang række filialer er den direkte kontakt nemlig blevet mindre. Men selv om tiltroen til de to store banker ikke er stor hos kunderne, har Danske Bank alligevel fået fat i det yngre segment.

»Her har Danske Bank en væsentlig højere troværdighed end resten af sektoren. Det hænger formentlig sammen med, at banken har været frontrunner på den digitale front, som de unge er vokset op med - det gælder både i forhold til mobilbanken og Mobilepay,« siger Christian Stjer.

Danske Bank Minister åbner op for tilslutning til bankunion

Hos Danske Bank glæder man sig over, at de unge er blevet gladere for banken. I februar 2014 var de unge og studerende blandt de mest utilfredse kunder, men med en ny stor afdeling målrettet netop dette segment, er det tilsyneladende lykkedes for Danske Bank at vende stemningen til det positive.

Nordea har ikke ligeså godt fat i den unge målgruppe, og det kan ifølge bankdirektør med ansvar for privatkunder i Nordea Danmark, Torben Laustsen, skyldes, at banken ikke har være proaktive nok over for det unge segment. Selv om Nordea ikke er det største hit blandt de unge, kan Torben Laustsen glæde sig over, at Nordea slår Danske Bank på den generelle troværdighed i resten af landet - især i Nordjylland.

Nordea strides med Finanstilsynet:

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen