Berlingske Business

Handelsbanken havde pæn fremdrift andet kvartal

Svenske Handelsbanken kom pænt igennem andet kvartal 2013 med en vækst på bundlinjen på 7 pct. - i første halvår voksede bundlinjen med 9 pct.

Det fremgår af bankens regnskab for andet kvartal.

Nettooverskuddet på bundlinjen endte i andet kvartal på 3695 mio. skr. (3174 mio. kr.) i forhold til 3466 mio. skr. i samme periode for et år siden. De samlede indtægter steg 5 pct. til 9240 mio. skr. - sidste år lød indtægterne på 8800 mio. skr.

Driftsoverskuddet fra banken endte i andet kvartal på 4723 mio. skr. - en vækst på 9 pct. i forhold til andet kvartal 2012, hvor driften gav et overskud på 4336 skr.

Egenkapitalforrentningen steg desuden til 15,1 pct. i andet kvartal mod 13,8 pct. i samme periode 2012.

I første halvår havde banken et overskud efter skat på 7161 mio. skr. mod sidste års 6594 mio. skr., mens driftsoverskuddet steg 2 pct. til 9059 mio. skr. fra tidligere 8871 mio. skr.

Bankens samlede indtægter i første halvår var på 18.040 mio. skr. - heraf renteindtægter på 13.214 mio. skr. mod sidste års indtægter på 17.705 mio. sk.r og renteindtægter på 13.135 mio. skr.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen